Blobby Volley 2

Postat av Armon 
Blobby Volley 2
October 19, 2008 05:22PM
Kan någon lite kort förklara hur man får igång multiplayer på Blobby Volley 2? Jag har testat att googla men har inte hittat någon lösning.
Re: Blobby Volley 2
October 20, 2008 01:38AM
Jo, ja kollade lite på de dära nyss.
Om du har dualcore, har du testat o stänga av ena kärnan i aktivitetshanteraren?
Bara krashade innan ja testade o stänga av den sad smiley
October 20, 2008 03:15AM
Ouch, om windowsversionen har sådana problem kanske vi får köra på 1an ändå.
Har bara testkört 2an under Mac OS X (har ingen PC hemma) och det fungerar bra verkar det som, även om jag inte testat det i multiplayer.

Multiplayer verkar fungera som så att den ena spelaren trycker på Host Game och den andra efteråt ansluter genom att 1) Trycka direct connect och välja ipt eller 2) trycka scan for games och välja servern i listan. Jag har dock inte haft möjlighet att testa det då jag trots allt bara är en person, och multiplayer med mig själv verkar inte fungera. :/
October 20, 2008 06:25PM
Jag har inte problem med att starta spelet, jag har problem med att hitta min motståndare. Att köra multiplayer när båda sitter vid samma dator funkar dock utmärkt. Men hittills har jag bara testat att köra via hamachi, som inte är helt pålitligt.
October 20, 2008 07:08PM
Okej. smiling smiley

Om det skulle visa sig att det blir problem skulle vi alltid kunna byta till Blobby 1 som ju fungerat tidigare. (men tyvärr inte heller det är helt buggfritt).
Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in