Cs 5on5 banorna

Postat av valde111 
Cs 5on5 banorna
October 19, 2008 02:38PM
Hej alla glada lavare samt admins! Detta riktar sig lite mer åt tuneringsansvariga inom cs. Jag har diskuterat med en kille om vilka banor ska spelas på lava, och jag tänkte höra med er om ni inte funderar på ta in några nya banor? Istället för De_Cbble så tar ni De_Forge som är en mycket mer balanserad bana för Terroristerna först och främst, samt istället för De_clan1/cpl_mill så tar ni De_tuscan som har också gjorts rättvisare för just Terroristerna så det ska bli en jämn match. Det är bara ett förslag som ni kanske kan fundera över =) Ses om 11 dagar =D

Mvh / valde111
Re: Cs 5on5 banorna
October 19, 2008 03:07PM
Då jag är helt och hållet övertygad om att du har mer koll på CS än vad jag har så ska detta givetvis tas upp med resterande eSport-ansvariga, asap. smiling smiley
October 19, 2008 04:24PM
Haha gör det =)
October 20, 2008 11:48AM
Är inte detta dumt då det inte är många som känner till de kartona du nämnt, men vad vet jag jag är ju bara människa ...
October 20, 2008 12:54PM
BiZQan alla känner till de banorna som jag vet iaf, de är ju mer eller mindre "remakes" därmed är det så gott som samma bana bara mer balanserad. Jag mena att börja T på cbble är ingen dröm direkt grinning smileyDD
October 20, 2008 02:35PM
valde111: det låter som en bra idé!
October 20, 2008 02:49PM
Absolut inga fel på De_cbble IMO ;>
MD
October 20, 2008 04:57PM
BiZQan har helt klart en poäng! valde det är bara du som inte kan spela T på cbble IMO!
October 20, 2008 05:49PM
precis, dock når inte v1 upp till våran nivå :O winking smiley, EHE

^_^ - tja
October 20, 2008 06:12PM
Egentligen... Båda lagen får ju spela båda sidor av T respektive. CT. Det betyder ju att båda har samma fördelar och då ska det väl vara skillen och taktiken som avgör i slutändan? Men tanken är god, lite förfriskning på mapcyceln är något att fundera på!
October 20, 2008 07:11PM
Scooper, spelar ofta inte så stor roll på Cbble, om ct-startande laget vinner båda pistolrundor så är det i stort sett de som vinner. Det är väldigt svårt när man kan stänga ner en hel bana med 2 awp. Forge öppnar fler möjligheter samt tar bort den lätta möjligheten att hålla så enkelt. Testa forge och se vad du tycker själv =) Mill spelas bara allmänt mindre, samt att tuscan är remaken och banan som spelas i alla esls ligor samt em ligorna =))) Vill bara att lava ska fundera på att! tongue sticking out smiley
October 20, 2008 10:15PM
Öhh vafan det ska va som vanligt ^^
October 20, 2008 10:38PM
Roligt men förslag, men tycker seriöst att det ska vara mapparna som det ska vara..
Jag har nämligen ALDRIG hört namnet på dom där mapsen.
Men men säger som dom andra, jag är bara människa...
Men ett tips är väll att folk får rösta om det nu funderas på att ändra maps och hit och dit..
För mig låter det som att byta från cs 1.6 till beta 5.2 eller vad som.. förstör hela liret med tanke på att 85%
av dom som anmäler sig till cs lava tunering spelar för skojj skull och aldrig spelat dom mapparna..
skulle bli ett jävla virr på folk enligt mig.

Nej nu ska jag sluta skriva, men som ni ser är jag alltså imot detta.

som sagt mitt råd är Voteing. power to the people, och inte power to one gamer or one team...

Vänliga Hälsningar Jimmie aka AweloN
October 21, 2008 04:51PM
Scooper och AweloN har en poäng.

Byta maps till nån remake som hjälper lag som som inte pallar träna taktiker som T lät gay.
Behåll mapsen och lägg till cpl_fire och strike så det blir nån ordning på det hela smiling smiley

Redigerat 1 gång(er). Senast 10/21/2008 04:52PM av nybb.
October 21, 2008 04:58PM
Screw cpl_fire, In med poolday winking smiley

^_^ - tja
October 21, 2008 05:10PM
AweloN förstår mycket väl din poäng, men kan säga alla som är insatta i cs scenen vet eller ska veta vilka banor det är =) Jag tänkte bara att det vore kul med lite omväxling för lava! Lite nytt allt jag försöker få fram från detta, samt att de taktiker man ha på dessa banor går att använda, grunden är samma, samt att man har iaf en dag på sig när man kommer dit innan tuneringen startar =)
October 21, 2008 11:12PM
Förstår hur du menar med, och aldrig fel att lära sig något nytt, men enligt mig så håller itne detta.
Och dom som är insatta i cs säger du, jag chansar på att 70% av dom som anmäler sig till tuneringen aldrig har hört äns namnen på dom mapparna, Och alla är inte insatta i cs.. tycker att det ska vara som det är planerat för allas bästa från dom insatta till dom mindre insatta.
Själv har jag spelat cs sen det släpptes 1999 och spelat i en del topklaner genom åren och jag måste va ärlig aldrig hört eller sätt dom innan tyvärr..
Men jag talar inte för alla, bara mig själv winking smiley
October 21, 2008 11:34PM
Jo visst! Många har inte spelat dem, men det är bra att hänga med i utvecklingen =) Jag tror på lavas framtid bara tips =))) )Om du nu har spelat i topklaner så länge så kan jag säga om du visste vad esl och em är så skulle du veta att dessa spelas =)
October 22, 2008 11:50AM
De_Tuscan är mkt roligare än Mill tkr jag.
October 22, 2008 10:09PM
Givetvis tycker alla olika, men det är ju en fördel om även de som inte är jättehajja på cs har en chans att kunna kartorna IMOOOO

^_^ - tja
October 22, 2008 10:38PM
Jag har funderat lite på det här om andra banor till CS-tävlingen, och kan säga att som det ser ut nu så kommer vi inte att köra på några nya banor. Vi kommer alltså hålla oss till original-banor.

Detta eftersom det tydligen är en hel del som inte känner till dessa banor och det känns lite taskigt att komma med nåt nytt så här tätt inpå LANet.

Självklart så dissar jag inte idén helt på något sätt. Detta gäller alltså bara till FFA. Till framtida LAN så tycker jag det är en riktigt fin idé att ha lite variation på banor. Inte bara köra dom "gamla vanliga". Så det är definitivt något att ta upp i framtiden. smiling smiley
October 22, 2008 10:52PM
Jag håller med dig helt! Till alla som säger att de inte kan banor och vissa kommer inte kunna, det är som samma bana, med annan texter och ett fåtal ändringar men exakt samma grund =) Gl @ lava =)
Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in