Viktigt meddelande!

Postat av toad 
Viktigt meddelande!
March 01, 2010 12:40PM
Föreningen Lava börjar närma sig sitt tio-årsjubileum och vi i ADMiN har många minnen att se tillbaka åt. De allra flesta är bra minnen men då och då så händer något lite tråkigare.
Jag som är med i spelgruppen ser tillbaka på tiden då vi var tvungna att neka folk att ställa upp i tävlingar. Intresset var helt enkelt för stort. Nu på senare tid verkar intresset för att ställa upp och tävla ha svalnat något och det vi framförallt tänker på är intresset för Counter Strike 5on5.
De senaste två, tre evenemangen så har vi fått tjata på er deltagare för att ställa upp så vi får tillräckligt med lag för att ens hålla i tävlingen. Vi har försökt locka er med produktpriser, kontantpriser, olika kartor, olika regler etc. men inget verkar locka.

Vi i ADMiN har därför bestämt att lägga tävlingen i Counter Strike 5on5 på is under nästkommande evenemang och förmodligen kommer det ligga kvar på is tills vi ser att intresset finns där igen. Jag vill påpeka att detta inte betyder att vi aldrig mer kommer hålla i en tävling i CS 5on5 igen. Det är inte många spel som är så roligt att kolla på och hålla en tävling i som Counter Strike 5on5 när det är riktigt spännande, men tyvärr fungerar det inte om intresset inte finns där.

Alltså, Counter Strike 5on5 kommer vi inte hålla några tävlingar i under nästkommande evenemang men skulle intresset börja öka drastiskt så kommer tävlingen förmodligen tillbaka. Men kom ihåg att det är Ni som måste visa detta intresse. Skriv i forumet, skriv i shoutboxen, snacka med oss i ADMiN på våra LAN, maila oss eller vad som. Glöm bara inte att det är Er det hänger på!

Tilläggas ska att Counter Strike 2on2 fortfarande finns kvar i vår tävlingsarsenal så helt CS-fritt blir det inte. Vi har även ett helt gäng med nya tävlingar på gång som vi är övertygade om att de kommer väga upp för Counter Strike 5on5! Mer info om de nya tävlingarna inom kort.
Re: Viktigt meddelande!
March 01, 2010 03:02PM
Det som jag tycker är tråkigt med 5on5-turneringen är att det kommer klaner från andra städer och spelar ut oss hur lätt som helst.
March 01, 2010 10:14PM
Hoppas ju på 5on5 Heroes of newerth istället ;D
March 02, 2010 09:01AM
NilssoN Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det som jag tycker är tråkigt med
> 5on5-turneringen är att det kommer klaner från
> andra städer och spelar ut oss hur lätt som
> helst.

Sånt här tycker jag är patetiskt. Är det inte accepterat att folk från andra städer som kommer på lanet för att försöka vinna en viss turnering eller? Om ni påstår att ni förlorar hela tiden kan ni väl lika gärna börja satsa då, träna lite innan lanet om ni tycker att ni förlorar "hur lätt som helst".

Tycker det är tråkigt att ni släpper 5on5-turneringen. Många åker just för att kolla på den samt spela den. Min anledning till att ni inte får tillräckligt med folk till lanet tror jag är för ni inte "når ut" till så mycket folk som möjligt. Att ge ut tillräckligt med reklam med mera. Dra ut en tråd på fragbite, även om man inte får göra reklam där. Men det lockar ändå.

Skriv ut några posters så drar jag upp dom, skulle själv gärna vilja vara med och hjälpa till erat lan för att kunna få det större. Det är en så pass bra förening och skulle kunna bli superstort. Lava #30 var det första jag var på, och det var ett sjukt bra "amatör-lan" som var ett typiskt första-lan för noobs. Sjukt sköna admins etc.

Tack för tiden som varit, får se om jag kommer på något mer lan. funqy ♥ lava
March 02, 2010 08:36PM
MaRcizco, fan. Du har inga planer på att vara i Västervik väldigt mycket framöver? Vi behöver alltid folk som dig i ADMiN winking smiley
March 02, 2010 08:41PM
MaRcizco Skrev:
> NilssoN Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det som jag tycker är tråkigt med
> > 5on5-turneringen är att det kommer klaner
> från
> > andra städer och spelar ut oss hur lätt som
> > helst.
>
>
> Sånt här tycker jag är patetiskt. Är det inte
> accepterat att folk från andra städer som kommer
> på lanet för att försöka vinna en viss
> turnering eller? Om ni påstår att ni förlorar
> hela tiden kan ni väl lika gärna börja satsa
> då, träna lite innan lanet om ni tycker att ni
> förlorar "hur lätt som helst".
>
> Tycker det är tråkigt att ni släpper
> 5on5-turneringen. Många åker just för att kolla
> på den samt spela den. Min anledning till att ni
> inte får tillräckligt med folk till lanet tror
> jag är för ni inte "når ut" till så mycket
> folk som möjligt. Att ge ut tillräckligt med
> reklam med mera. Dra ut en tråd på fragbite,
> även om man inte får göra reklam där. Men det
> lockar ändå.
>
> Skriv ut några posters så drar jag upp dom,
> skulle själv gärna vilja vara med och hjälpa
> till erat lan för att kunna få det större. Det
> är en så pass bra förening och skulle kunna bli
> superstort. Lava #30 var det första jag var på,
> och det var ett sjukt bra "amatör-lan" som var
> ett typiskt första-lan för noobs. Sjukt sköna
> admins etc.
>
> Tack för tiden som varit, får se om jag kommer
> på något mer lan. funqy ♥ lava

Det har precis som du säger delvis att göra med att vi inte når ut tillräckligt till våra deltagare. Vi välkomnar varmt folk "utifrån" att komma och lana med oss, ju fler dessto bättre! Konkurrensen är stenhård när det kommer till LAN-arrangemang och med de tillgångar vi har att röra oss med har vi inte känt att vi har kunnat satsa så hårt på CS-scenen. Vi har försökt en gång, med prissummor upp mot 15 000 SEK, nyhet på Fragbite och andra nyhetssidor. Tyvärr blev utfallet så illa att vi var tvugna att ställa in evenemanget, intresset var inte tillräckligt stort.

Vi kommer att satsa på CS igen, om intesset finns. Som Toad skrev är det upp till våra medlemmar att ge sina synpunkter på detta och visa att det faktiskt borde finnas en turnering i spelet. Men för detta evenemang kommer vi kika på andra lir så får vi se vad det ger... Tack för din feedback!
March 05, 2010 11:47PM
Razer Skrev:
> MaRcizco, fan. Du har inga planer på att vara i
> Västervik väldigt mycket framöver? Vi behöver
> alltid folk som dig i ADMiN winking smiley

Jag är bosatt i Hultsfred och ganska ung, men bara fixa så jag kan ta mig till era lan så hade jag inte sagt nej till en admin-plats smiling smiley

Scooper Skrev:
> blablabla...

> Vi kommer att satsa på CS igen, om intesset
> finns. Som Toad skrev är det upp till våra
> medlemmar att ge sina synpunkter på detta och
> visa att det faktiskt borde finnas en turnering i
> spelet. Men för detta evenemang kommer vi kika
> på andra lir så får vi se vad det ger... Tack
> för din feedback!

Jo jag förstår er, men man får försöka jobba sig uppåt igen. Ni får väl köra lanet utan 5on5-turnering och se hur det går, för att sedan testa med att bryta isen (igen) och se om det lockar fler lanare med en turnering smiling smiley

EDIT: Måste bara tillägga (riktat till nilsson), att som välkänt hade ju Iskall varit över på lava, och vunnit ett par gånger i rad. Det kände min gode vän Emil alias 'dMC' till, och ville bryta den trenden. Det var just vad vi gjorde :-D

Redigerat 1 gång(er). Senast 03/05/2010 11:51PM av MaRcizco.
March 15, 2010 03:17PM
Alltså tänkte beröra lite grand med cs turren. De flesta medelstora lan med 150-300 deltagare har ju oftast enbart Cs 5on5 turrar, lava har ju ett så pass stort utbud av olika spel så det är ju så pass många som kommer för andra skäl vilket man för all del ska göra på LAN och träffas irl ha skoj mm. Jag är glad att det finns sånna LAN som man kan bara softa på ta det lugnt med några småtävlingar oså. Vill man delta inom esport på den nivån så får ju LANet vara inriktat på just det och det har ju inte lava lyckats med with all do respect!!! Jag åker ju på lava för ha skoj och jag tycker det ska alltid vara så!
March 15, 2010 04:15PM
valde111 Skrev:
> Alltså tänkte beröra lite grand med cs turren.
> De flesta medelstora lan med 150-300 deltagare har
> ju oftast enbart Cs 5on5 turrar, lava har ju ett
> så pass stort utbud av olika spel så det är ju
> så pass många som kommer för andra skäl vilket
> man för all del ska göra på LAN och träffas
> irl ha skoj mm. Jag är glad att det finns sånna
> LAN som man kan bara softa på ta det lugnt med
> några småtävlingar oså. Vill man delta inom
> esport på den nivån så får ju LANet vara
> inriktat på just det och det har ju inte lava
> lyckats med with all do respect!!! Jag åker ju
> på lava för ha skoj och jag tycker det ska
> alltid vara så!

Helt rätt! Man ska ha skoj på LAN. Både som deltagare och arrangör. Men vill bara flika in med att vi aldrig har siktat på att vara den där LAN-föreningen där vi lockar elitens elit. Vi har försökt med det en gång tidigare och kom då på att det inte var för oss.

Så du är helt rätt ute Valde. Man ska gå på LAN för att ha skoj! Och vill man ha extra skoj ska man gå på ett LAVA-LAN! winking smiley
Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in