Lava Evolution - förslag från medlemmarna

Postat av Razer 
Lava Evolution - förslag från medlemmarna
November 02, 2009 10:30PM
I denna tråd får ni medlemmar mer än gärna komma med tips och idéer på hur vi kan göra våra LAN ännu mer awesome! Håll inte igen, ut med det bara - ingen idé är för dålig för att nämnas!

Redigerat 1 gång(er). Senast 11/02/2009 10:46PM av Razer.
Re: Lava Evolution - förslag från medlemmarna
November 02, 2009 11:16PM
Jag sätter väl igång först då!

1. Jo, som jag nämde i shoutboxen så vore ett schema väldigt positivt enligt min mening, då man kan ha lite mer koll på vad som händer och när, speciellt. Som vi kan se under lanets gång så att säga. Jag missade en hel del tack vare att jag inte blivit informerad.

2. Lite mer tävlingar inom FPS sektorn, såsom CoD, Battlefield serien. Vore extremt kul! Dvs, hålla igång lanet hela tiden, kan bli lite mycket dötid ibland, men det gäller ju även att deltagarna tar egna initiativ! Så sluta sitt och spela wow hela lanet, tråkarslen! Folk spelar mindre och mindre med varandra under lanet, vilket förstör den större biten enligt mig.

3. Större sovsal, mer koll. Lilla scenen bör inte utnyttjas som sovsal då det är väldigt litet, finns inte alls mycket plats då alla breder ur sig som bufflar. Lanet i påskas var väl sovsalen mittemot lilla scenen vad jag kommer ihåg? Iallafall så var det väldigt mycket plats, vilket är bra! Sen att folk ger fan i att jävlas med de som sover, dvs smetar in tandkräm, förstör allmänt. Mer koll på det också.

4. Mer film åt folket! Vart har filmerna i biosalen försvunnit? Tycker även att CS finalen bör visas upp där, som ni gjorde förr!

5. Kaffebryggarn bör vara igång jämt, totalt livsfarligt utan kaffe på ett lan. Bränn det inte heller, låt lowe sköta det där, han är dedikerad kaffebryggare! Ni hade även frallor på ett lan, det var toppen, då man var lite halvdaskig på morgonen och så ropade en ADMIN i micken om frallor, då gick humöret upp. IGEN!

Ops, glömde en sak.. Minns inte vilket lava det var, men då delade ni ut kort som stog på användaren, så fick man dra det i en manick då man skulle in. Det tycker jag var fränt!

Mina förslag till ett förbättrat lan.

// pol4rn

Redigerat 1 gång(er). Senast 11/02/2009 11:23PM av Pol4rn.
November 03, 2009 01:51AM
Pol4rn Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag sätter väl igång först då!
>
> 1. Jo, som jag nämde i shoutboxen så vore ett
> schema väldigt positivt enligt min mening, då
> man kan ha lite mer koll på vad som händer och
> när, speciellt. Som vi kan se under lanets gång
> så att säga. Jag missade en hel del tack vare
> att jag inte blivit informerad.

Jepp, bättre information är något vi behövt länge. Vi har lite lösningar som vi funderar på som skulle kunna förbättra läget.

>
> 2. Lite mer tävlingar inom FPS sektorn, såsom
> CoD, Battlefield serien. Vore extremt kul! Dvs,
> hålla igång lanet hela tiden, kan bli lite
> mycket dötid ibland, men det gäller ju även att
> deltagarna tar egna initiativ! Så sluta sitt och
> spela wow hela lanet, tråkarslen! Folk spelar
> mindre och mindre med varandra under lanet, vilket
> förstör den större biten enligt mig.

Aye, även här finns funderingar! smiling smiley
>
> 3. Större sovsal, mer koll. Lilla scenen bör
> inte utnyttjas som sovsal då det är väldigt
> litet, finns inte alls mycket plats då alla
> breder ur sig som bufflar. Lanet i påskas var
> väl sovsalen mittemot lilla scenen vad jag kommer
> ihåg? Iallafall så var det väldigt mycket
> plats, vilket är bra! Sen att folk ger fan i att
> jävlas med de som sover, dvs smetar in tandkräm,
> förstör allmänt. Mer koll på det också.

Jepp, sovsalen fungerade halvdåligt, något av det värsta var dessutom att någon dumpade en påse ostbågar där sista natten. Helt enkelt, en bättre lösning för sovsal är definitivt något vi borde kolla på.

>
> 4. Mer film åt folket! Vart har filmerna i
> biosalen försvunnit? Tycker även att CS finalen
> bör visas upp där, som ni gjorde förr!
>
Säger samma sak som om fråga 5 här (svarar på frågorna baklänges), var en blandning av att ingen tog initiativet och att vi missade det.

> 5. Kaffebryggarn bör vara igång jämt, totalt
> livsfarligt utan kaffe på ett lan. Bränn det
> inte heller, låt lowe sköta det där, han är
> dedikerad kaffebryggare! Ni hade även frallor på
> ett lan, det var toppen, då man var lite
> halvdaskig på morgonen och så ropade en ADMIN i
> micken om frallor, då gick humöret upp. IGEN!

Det finns inget bränt kaffe, bara kaffe med mer karaktär. Så det så, men det sålde riktigt bra det här lanet och vi kommer kolla på lite olika lösningar för att säkra produktionskvalité och tillgång.
Mackorna sålde inte döbra tidigare LAN, men jag uppskattade dem med. Tror helt enkelt vi missade dem nästa gång. Vi får bättra oss och fixa till nästa gång smiling smiley

>
> Ops, glömde en sak.. Minns inte vilket lava det
> var, men då delade ni ut kort som stog på
> användaren, så fick man dra det i en manick då
> man skulle in. Det tycker jag var fränt!

Det var fränt, och förbannat jobbigt att bygga, och vi funderar lite på något liknande igen. winking smiley

>
> Mina förslag till ett förbättrat lan.
>
> // pol4rn

Redigerat 1 gång(er). Senast 11/03/2009 01:51AM av lowe.
November 03, 2009 06:22PM
Tja! nu ska jag klaga!

Fler tävlingar? tycker det är oerhört få tävlingar för att vara ett så stort lan. Vet ej hur stort intresset är för L4D
'Left 4 Dead'. Riktigt kul att lira 4 mot 4 på kompis lan iaf. Sen super smash på 64 grinning smiley vore kul att variera lite så det inte bara blir dator. Sen vet jag inte vad som hände med wc3 turneringen??? Det vore ju guld om den kom upp igen. Kan ju öka antal tävlingar o minska prissumman om det är där skon klämmer inte vet jag? men testa lite nya tävlingar så får vi se om intresset är positivt.
Sen alla finaler på bioduken, kanske lockar mer folk och får det lite mer seriösare :O

Jag har inte varit på lava på 1-2 år så jag vet inte. Kanske är helt ute o cyklar. Men det var lite spontana saker jag kom på som garanterat skulle få mig att lana vidare!

//GUGGE
November 03, 2009 09:33PM
Gugge Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tja! nu ska jag klaga!
>
> Fler tävlingar? tycker det är oerhört få
> tävlingar för att vara ett så stort lan. Vet ej
> hur stort intresset är för L4D
> 'Left 4 Dead'. Riktigt kul att lira 4 mot 4 på
> kompis lan iaf. Sen super smash på 64 grinning smiley vore kul
> att variera lite så det inte bara blir dator. Sen
> vet jag inte vad som hände med wc3 turneringen???
> Det vore ju guld om den kom upp igen. Kan ju öka
> antal tävlingar o minska prissumman om det är
> där skon klämmer inte vet jag? men testa lite
> nya tävlingar så får vi se om intresset är
> positivt.
> Sen alla finaler på bioduken, kanske lockar mer
> folk och får det lite mer seriösare :O
>
> Jag har inte varit på lava på 1-2 år så jag
> vet inte. Kanske är helt ute o cyklar. Men det
> var lite spontana saker jag kom på som garanterat
> skulle få mig att lana vidare!
>
> //GUGGE

Du anar inte hur hårt du slår huvudet på spiken! Det du säger skulle mer eller mindre kunna vara saxat från ett ADMiN-möte smiling smiley
L4D är skitkul, men att tävla i det blir lite lurigt eftersom spelet är så random. Skulle säkerligen gå att ha en tävling i det ändå dock, och vi kommer kika på det! Blir spännande att se om de förbättrat möjligheterna för tävlingar i tvåan.
Många av oss i ADMiN tycker det vore roligt att ha flera mindre tävlingar med mindre priser istället för att lägga alla ägg i CS-korgen, och detta kommer antagligen märkas av redan under nästa LAN.

Stort tack för dina synpunkter!
November 04, 2009 11:48AM
måste faktiskt rätta dig lite där razer, spelet är bara randomt om du inte har det orginal. den senaste patchen gör så att alla item och tanks/witches kommer på samma ställe, vilket även ger det lag som ligger under en liten fördel då de kommer veta vart alla items finns. så det största problemet med att ha en tävling i l4d är att våra kära lanare inte vill lätta på sina fickor lite för att införskaffa ett extremt enastående bra lir smiling smiley

Redigerat 1 gång(er). Senast 11/04/2009 01:20PM av Evul.
November 04, 2009 06:03PM
Ah, såpass! Tyckte det var lite mer icke-random när vi lirade på LANet smiling smiley Men då är det ju inget snack om saken!
November 05, 2009 07:33AM
Om de nu "hade" en sån frän manick så säger ju något att de inte fungerade så effektivt eftersom de slutade arrangera insläpp med en sådan?

Mindre "get on my horse"

jag var inte där, men jag får lida nog av den där skiten......
November 05, 2009 11:43PM
Måste bara be er lyssna mer på klagomål angående olika personer som förstör.. Även om personerna känner er admins
November 07, 2009 05:28PM
OVVeN, De klagomål jag hört var i stil med: nån gjorde blabla... NÅN, inte en specifik person, bara nån.

Hur i helafriden ska man kunna göra nått åt saken om ingen vet vem som gjorde det?
November 08, 2009 01:58PM
Tjena, får väl komma med min input jag också.

Till att börja med så var jag inte på de senaste lanet, så ni får bortse från de om ni ändrat på något av det som jag nämner.

Som flera andra sagt, fler tävlingar!
Blobby Volley, L4D, Jedi Academy(Evul är en given vinnare på detta dock), Red Alert 1(dock buggigt i multiplayer ;< ), CS beta 6.6(sjukt roligt måste jag säga), Flatout 2, Soldat, GTA(både 2an och SA) och Worms Armageddon är några som direkt ploppar upp i huvudet.
Mindre priser till CS-turneringen och fler tävlingar kort sagt!
Eventsen tycker jag att ni fixat galant, iaf på de LAN jag varit på.

Sen så skulle de ju inte vara fel med att ha ett N64 ståendes samt anordna tävlingar i detta. Super Smash Bros. är en egen favorit och skulle mer än gärna se en 1on1 eller 2on2 turnering på detta.
Tråkigt att Q3A turneringen inte blev av, får hoppas på nästa gång smiling smiley.
Sen så stör jag mig på allt folk som endast kommer för att spela WoW, det förstör stämningen sjukt mycket imo, men det finns väl inte mycket man kan göra åt det antar jag.

Redigerat 1 gång(er). Senast 11/08/2009 04:53PM av Jobbin.
November 08, 2009 10:14PM
Härligt att se att så många är inne på samma spår som oss i ADMiN! grinning smiley
dMC
November 11, 2009 09:21AM
Något som alltid följt mig under alla LAN jag varit på är sömnen. Och framförallt bristen på plats att sova. Även på ett så etablerat LAN som DreamHack hade jag och valde ett helvete att hitta sömnplats.

Sista natten sov vi t.o.m på våra datorplatser och en rolig kille från Crew kom och skulle väcka valde, han skyndade sig snabbt ifrån när valde givit honom mördarblicken som ett tack. grinning smiley

Hur som helst så sovsal!

Sen CS-finalen på bigscreen är väldigt fett! Kanske även styla upp turneringar ännu mer med att köra matcher på scenen?

Att piffa upp turneringar tror jag drar mycket folk!
November 15, 2009 08:20PM
jag vet inte vad jag ska säga som inte redan är sagt. tycker dock man ska ha noll-tolerans mot folk som inte har dator/en plats bokad på lanet om dom/de stökar eller något annat störande.
November 25, 2009 03:58PM
Tycker alla som är med i 5on5 tuneringen borde få vara i ett eget rum som på DH.

Slipper man förlora P.G.A att folk stör.
November 26, 2009 01:46AM
Finns inte så många rum
November 26, 2009 10:59AM
Alla som inte är med i 5on5 tun kan ju sitta i vanliga rummet (de stora) sen så kan alla 5on5lirare sitta på scenengrinning smiley
November 28, 2009 03:25PM
Intressant med er input, keep it coming! smiling smiley
December 02, 2009 07:26PM
Jobbin
Sen så stör jag mig på allt folk som endast kommer för att spela WoW, det förstör stämningen sjukt mycket imo, men det finns väl inte mycket man kan göra åt det antar jag.

Typ, blocka all trafik till Eu.login.worlofwarcraft.com? ;D
January 30, 2010 10:24PM
Jag tycker det har börjat bli lite tråkigt tbh, om jag jämför med första gången jag var på LAVA.

Lava #30 FFA var jag på för första gången, och då var det SJUKT kul att spela cs-turneringen 5on5. Dock tråkigt att vi åkte ut, och att inte W/L bracket användes.

Det har blivit färre lag till cs-turneringen, och sämre publik eller hur jag ska uttala mig... Fler personer helt skiter i alla turneringar som är aktiva, och sitter mest o spelar wow.

Var är lan-stämningen? Visst åker man på lan för att tanka lite snabbare, seeda etc... Men den sociala sidan gör det ju mycket roligare (för alla andra) också smiling smileysmiling smiley

Okej, slut på äcklig negativ kritik, ursäkta mig.

Tips:

- Fixa biosalen, hur soft som helst att kolla lite på film medans man ska spela en match eller inte har något att göra.

- Gör cs-finalen / finalerna lite mer publikvänliga, finalen på stora scenen ftw!!

- Mer happenings!

- Schema på en white-screen...?
February 07, 2010 09:39PM
Det är kritik som den du just gav som gör att vi kan bli bättre så jag bugar och bockar för din åsikt! grinning smiley
Beträffande WoW-spelarna kan jag bara hålla med...
Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in