Mer utrymme? Högtalare / icke högtalare

Postat av BiZQan 
Mer utrymme? Högtalare / icke högtalare
March 11, 2009 11:14AM
Har personligen tyckt det varit lite sådär halvtrångt på de stora LANen vilket vissa tycker kanske är en del av grejjen. Men om inte lokalen är fullproppad, varför inte göra deltagarnas platser lite större? Vi som fortfarande sitter med CRT-skärmar och VÄGRAR byta till en "riktig" skärm, vi vet hur trångt det kan vara.

Många av oss vet säkerligen hur hårt man vill nita "killen med högtalarna" som spelar urdålig musik 25 timmar om dygnet på LAN. Vore oerhört uppskattat att ha två olika avdelningar (vilket det har varit på något tidigare LAN) så vi iaf slipper sitta precis brevid dunket. Alltså en högtalaravdelning och en Gameravdelning där det är högtalarförbud.

Annars tycker jag LANet ska se ut som vanligt. Mycket lir lite sömn. Tack till er admins som gång på gång ställer upp för oss lirare och genomför LAN efter LAN så kanonbra. Tusen tack till er!

^_^ - tja
Re: Mer utrymme? Högtalare / icke högtalare
March 11, 2009 05:17PM
inga högtalare imo
March 12, 2009 03:12AM
Anledningen till att det ibland kan tyckas vara lite halvtrångt är att vi hellre har fler platser och att alla som vill komma får plats än att vi har för få platser och några inte kommer in.
Då tyvärr många inte föranmäler sig och chansar på att komma in på drop-in så får vi alltså väldigt svårt att avgöra hur många som tänkt komma. Så att så är det med det. Och jag antar att även ni deltagare tycker det är bättre att ha lite trängre = fler platser än mycket plats = få platser? Diskutera gärna så vi vet hur vi ska göra i framtiden.

Det där med högtalare är en återkommande punkt vilket egentligen bara har en bra lösning. Det är att göra som du säger BiZQan; att dela av lokalen med högtalare i en del och inga högtalare i en annan del. Kommer, om jag ska vara helt ärlig, inte ihåg om det finns någon anledning till att vi inte har så längre då det, precis som du säger, har varit så någon gång innan. Men givetvis är detta någonting för oss ADMiNs att ta upp.
March 12, 2009 11:51AM
Jag skulle gärna vilja veta mer om "sömn". Är det någon ny trend bland ungdomar?
March 12, 2009 12:00PM
Jo, det har du helt rätt i. Det är ju bättre med mer folk helt klart.

^_^ - tja
Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in