Left 4 Dead

Postat av Razer 
Left 4 Dead
November 14, 2008 01:04PM
Japp, demot är släppt och hela spelet kommer inom kort.

Jag har lirat igenom demot (oj, vilken bedrift..) och kan bara säga att det är 100% i min smak. Jag har alltid föredragit co-op spel framför vanliga springa-skjuta-döda-i-din-ensamhet-spel och därför är L4D en fullträff.

Det enda jag kan känna som nackdel är att spelet är lite enformigt, samma moment återkommer flera gånger men det kan å andra sidan kännas annorlunda i hela spelet. Jag läääängtar till nästa LAN, när vi ska lira L4D ihop, så jävla brutalt!

Vad tycker ni om liret?
Re: Left 4 Dead
November 14, 2008 03:29PM
Håller med dig Razer!

Co-op är bra mycket roligare att lira, än att som du säger; "springa-skjuta-döda-i-din-ensamhet-spel", så även jag längtar till nästa LAN, för då jävlar ska det slaktas!
November 14, 2008 05:52PM
muahaha.. om ja fattat de hela rätt ska man även kunna köra som zombie right? smiling smiley
jäkla vilket ös grinning smiley
November 14, 2008 06:20PM
Det är verkligen helt sjukt mycket ös mest hela tiden. Testade att uppa svårighetsgraden och jääävlar vad det öser på! grinning smiley
November 14, 2008 06:30PM
Det låter som något som måste testas alltså... så fort jag har packat upp pc, och känner jag migsjälv rätt blir det en vecka innan nästa lan.
November 14, 2008 08:59PM
Va e poängen med att packa upp datorn om du snart ska plocka ihop den igen?

Måste säga att fasen va svårt de är på expert, kommer bara till stora öppna stället, sen bara dör alla en efter en (ibland alla på en gång tongue sticking out smiley)
November 15, 2008 12:48AM
Det blir så in i helvete svårt bara man går upp på näst svåraste, på expert är det ju kvart i omöjligt. Som du säger, de öppna ytorna och man är toast.
November 20, 2008 03:48AM
Måste tyvärr meddela att det inte verkar bli någon zombie-slakt på lanen. sad smiley

Varför? Jo för att den fuckin' multiplayer-delen inte fungerar när man har wärzschat, då hela liret är bundet till Steam.

Så ni som köper liret kan lira men vi andra får nöja oss med singelplayer. Jag är en av dem som inte tänker lägga nästan 500 kr på ett lir med fem banor.
November 20, 2008 05:53PM
toad Skrev:
-------------------------------------------------------
> Måste tyvärr meddela att det inte verkar bli
> någon zombie-slakt på lanen. sad smiley
>
> Varför? Jo för att den fuckin' multiplayer-delen
> inte fungerar när man har wärzschat, då hela
> liret är bundet till Steam.
>
> Så ni som köper liret kan lira men vi andra får
> nöja oss med singelplayer. Jag är en av dem som
> inte tänker lägga nästan 500 kr på ett lir med
> fem banor.

steam är ju också ett litet helvete!
November 20, 2008 07:11PM
Steam ser jag absolut inget fel på, numera fungerar det ypperligt. Skönt att slippa ladda hem uppdateringar separat och harva runt.

Ang. Left4Dead känns det lite sådär att som toad säger betala 500kr för ett lir med fem banor. Jag väntar nog åtminstone på recensioner och erfarenheter innan jag handlar...
November 20, 2008 10:02PM
Okej, jag hade fel om att det var bara fem banor. Hade visst missat en meny där det fanns fem kapitel. För varje kapitel är det fem banor. Anyway, jag tänker fortfarande inte köpa det. Visst verkar det bra, men fan inte 500 kr bra. tongue sticking out smiley
November 21, 2008 02:38AM
Razer Skrev:
> Steam ser jag absolut inget fel på, numera
> fungerar det ypperligt. Skönt att slippa ladda
> hem uppdateringar separat och harva runt.
>
> Ang. Left4Dead känns det lite sådär att som
> toad säger betala 500kr för ett lir med fem
> banor. Jag väntar nog åtminstone på recensioner
> och erfarenheter innan jag handlar...

Nu menade jag ju i den bemärkelsen att det gör livet surt för oss (o)hederliga pirater.
November 21, 2008 11:47PM
Bra skit skall man betala för Peter, resten dissar man i tystnad tongue sticking out smiley
November 22, 2008 05:11PM
Dock så går det att göra custom maps tongue sticking out smiley
December 04, 2008 08:28PM
Jag betalar lät 500 spänn för ett par nätters superlir med vännerna! Om nu liret är så bra som det verkar.. Iofs är jag mest intresserad av Co-op, men det kanske är det ni menar med multiplayer, eller? tongue sticking out smiley
December 04, 2008 09:09PM
Det finns Singleplayer, Co-op och Versus(4vs4 varav ena laget är zombie"bossar" ) winking smiley

Redigerat 1 gång(er). Senast 12/04/2008 09:10PM av chiMmy.
December 04, 2008 09:11PM
L4D är hur kul som helst. Lirar det massvis med 3 andra polare så att vi alltid är 4 stycken.
Vi lirar versus mode dvs. 8 spelare 4vs4, zombies vs survivors. Det är så sjukt fränt. Visserligen är vi bättre än de flesta randoms som joinar eftersom vi har ju bättre samarbete, men det är inte alltid vi vinner, eftersom spelet verkar på något sätt ge mer zombies till dem som lyckats tidigare än folk som är helt chanslösa, spelet balanserar ut det riktigt bra. När vi kör survivors får vi zombie hordes på oss nooooonstop + då spelarzombies med boomers och hela skiten. Men vi vinner oftast ändå...

Spelet är så satans randomized att man börjar grina. Ddet går inte att vinna på samma sätt flera gånger.

L4D

Redigerat 1 gång(er). Senast 12/04/2008 09:24PM av Speedy.
December 04, 2008 09:14PM
Scooper Skrev:
> Jag betalar lät 500 spänn för ett par nätters
> superlir med vännerna! Om nu liret är så bra
> som det verkar.. Iofs är jag mest intresserad av
> Co-op, men det kanske är det ni menar med
> multiplayer, eller? tongue sticking out smiley

Indeed!

Spelet är Co-op rakt igenom. Single Player är så vitt jag vet enbart Co-op med AI. Iaf är det så i demot.
October 25, 2010 09:50PM
Um tittade på steam förra veckan. L4D 1 och L4D 2, de kostade 140 kr totalt tillsamans.
Vet inte nu när erbjudandet är ute men tvivlar att det kostar mycket.

Jag hoppas som alltid att det kommer lite L4D spelare. Vi är 3-4 personer som brukar lira på expert. Skulle vara kul o spela lite tillsamans med andra istället för de vanliga ¨loner-style¨.

Det är som sagt väldigt svårt att veta när någon lägger up.
Skulle vara bra om man på något sätt får veta när några ska spela war3 / L4/ HoN / LoL / Övrigt.

Aja, ses på lanet, får se hur många admins som har l4d 2, kanske blir något. ^^

(PS. vet att själva tråden är gammal, fast skriver ändå i denna tråd)

Redigerat 1 gång(er). Senast 10/25/2010 09:52PM av electheone.
October 28, 2010 05:36PM
Electheone, det du skrev var ju minst sagt related, så det är okej.
Jag är tamigtusan sugen på L4D, även att jag alltid skjuter på fel gubbar. Ses på LAN, där ska slaktas Zombies! ;D
Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in