Evul is home

Postat av Evul 
Evul is home
October 25, 2008 11:55AM
Jag kände mig tvungen som lava admins egen master knerd att skriva något här i gaming delen med tanke på att jag förmodligen testat dom flesta spel som finns ute. Jag vill även att våra kära lanare ska komma med namn på deras favorit spel (inte mmo's eller endast online spel), så att om jag inte testat dom, kan göra det å se vad för smak ni har tongue sticking out smiley
Re: Evul is home
October 25, 2008 03:15PM
ja du.. har du nått kul tidsfördriv?
har börjat få slut på spel.. o vilken typ av spel ja lirar e nog: nästintill allt tongue sticking out smiley
October 25, 2008 03:38PM
kan ju säga det till alla som inte redan lirat eller ens testat spelen, testa Prince of presia liren (från sands of time och framåt) världens bästa lir
October 25, 2008 04:39PM
Har du något "in-window-slösa-tid-lir"? Alltså typ... MotoX fast något annat, jag är så dålig på det sad smiley
October 25, 2008 04:49PM
TMN(:F) är farligt. Jag ger ju mig fan på att slå author medal på alla banor. Enkelt på de flesta, men de där man fastnar kan man sitta på.. ganska länge. (det blir så fint: [dump.disarm.se]).

Tumregeln är väl att det inte är något att ha om det inte går att lira i windowmode.
October 25, 2008 05:02PM
om du vill köra något som är likt xmoto fast lättare är elastomania ett förslag.
October 25, 2008 05:13PM
tja.... dom enda spel jag slö spelar på de sättet är väl, random flash spel, kungen och minröj
October 25, 2008 05:25PM
Vad är det för fel på X-moto nu då? annars är Frozen bubble helt klart underskattat som tidsfördriv smiling smiley
October 25, 2008 07:42PM
hahaha, lustigt att du nämnde de... hittade nämligen min samling av de förut idag grinning smiley
dock har jag redan kört igenom de sad smiley
October 25, 2008 11:00PM
dom e bra som faaan, har ju själv lirat igenom varje spel minst 6 ggr styck, klarat alla på svåraste tongue sticking out smiley
October 25, 2008 11:09PM
Mina favoritspel genom tiderna består av Fallout 1 & 2, Deus Ex, Dungeon Keeper, Age of Empires 2: The Conquerors samt Half-Life 2.
October 25, 2008 11:13PM
Armon Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mina favoritspel genom tiderna består av Fallout
> 1 & 2, Deus Ex, Dungeon Keeper, Age of Empires 2:
> The Conquerors samt Half-Life 2.

Ah! Dungeon Keeper, vilket härligt gammalt lir! Det ska spelas!
October 25, 2008 11:33PM
dungeon keeper e bra skit tongue sticking out smiley synd att svårighets kurvan går från havsbotten till mount everest helt plötsligt tongue sticking out smiley
fallout 2 e också bra skit, aldrig prövat 1an dock, btw vad är deus ex för slags spel? något värt att testa?
October 25, 2008 11:34PM
Jag kan även rekommendera fable, och nu även fable 2. fruktansvärt bra lir

Redigerat 1 gång(er). Senast 10/25/2008 11:34PM av Evul.
October 26, 2008 12:42AM
Har även lirat sönder fable sad smiley

Tror inte jag kollade in fable 2 allt för mycket, men om du säger att det är värt att lira så bör de testas..
October 26, 2008 02:39AM
Evul Skrev:
> dungeon keeper e bra skit tongue sticking out smiley synd att svårighets
> kurvan går från havsbotten till mount everest
> helt plötsligt tongue sticking out smiley
> fallout 2 e också bra skit, aldrig prövat 1an
> dock, btw vad är deus ex för slags spel? något
> värt att testa?

Synd att du inte körde 1:an innan du körde 2:an, tyvärr kan 1:an uppfattas som lite tråkigare då, eftersom det finns fler vapen, medhjälpare, städer o.s.v. i 2:an.

Deus Ex är ett FPS med några år på nacken. Storyn är bland de bästa jag stött på i spelvärlden, samt att spelvärlden är ganska stor. Det enda jag saknar är en större vapenarsenal.
October 26, 2008 02:15AM
För länge sedan så lirade jag faktiskt en jäkla massa Deus Ex (bl.a. demot som följde med PC-Gamer xD) och jag försökte ge det en chans bara häromdagen. Tyvärr tycker jag det är lite väl gammalt då jag har börjat vänja mig vid alla nya flashiga lir som tyvärr lägger mer och mer energi på hur spelet ser ut än hur kul det är.

Men men.. Deus Ex då.. jag skulle klassa det som ett FPS/RPG med, vad jag minns en rätt bra story. Helt klart värt att testa om man inte lirat det innan. smiling smiley
October 26, 2008 11:41AM
sweet, då har jag något att lira nu när jag klarat fable 2 xD kan ha lirat det lite för mkt nu i helgen tongue sticking out smiley satt like 11 timmar i sträck igår, å 9 timmar i fredags
October 27, 2008 01:22AM
CS.

Redigerat 1 gång(er). Senast 10/27/2008 01:23AM av KobasiCa.
October 27, 2008 11:40AM
DOtA1!!
October 27, 2008 01:09PM
Adrian Skrev:
> DOtA1!!

KobasiCa Skrev:
> CS.

funderar starkt på att föreslå något slags straff bara för att ni nämnde dem.. speciellt att nämna cs..
dessutom är inte DoTA ett spel...

Redigerat 1 gång(er). Senast 10/27/2008 01:10PM av chiMmy.
October 27, 2008 02:33PM
Vadå, cs är mitt favoritspel.
October 27, 2008 06:39PM
Quakeworld på modem, det är grejer det! smiling smiley
October 27, 2008 10:24PM
KobasiCa Skrev:
> Vadå, cs är mitt favoritspel.

inte det som är problemet... problemet är att de ens nämndes.. :O

oldschool quake banzaii grinning smiley
October 27, 2008 10:29PM
dock så sa jag ju faktiskt i början att spel som endast är online inte behöver nämnas då dom i 99.9% måste köpas, vilket jag inte kommer göra tongue sticking out smiley sen är CS nog favoritspelet hos många och jag tror inte heller att det finns många som inte någon gång har testat det
October 27, 2008 11:13PM
Precis det jag syftade på winking smiley
October 28, 2008 11:08AM
chiMmy Skrev:
> Adrian Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > DOtA1!!
>
>
> KobasiCa Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > CS.
>
> funderar starkt på att föreslå något slags
> straff bara för att ni nämnde dem.. speciellt
> att nämna cs..
> dessutom är inte DoTA ett spel...

Vill inte starta något bråk här men vafan... inte Dota ett spel?, Du kanske inte går och köper Dota men det finns
Gott om folk som spelar det, Turneringar, Ett av dom mest komplexa Stategi spelen On the market. Men visst är det inte ett spel för dig så ber jag väll om ursäkt

-Adrian
October 28, 2008 02:10PM
Dota är INTE ett spel.. de är en map..
October 28, 2008 02:57PM
chiMmy Skrev:
> Dota är INTE ett spel.. de är en map..

Det där är ju en hårfin gräns. Hur långt behöver en mod förändra gameplay/grafik osv för att bli ett eget spel?

Ta t.ex. [tremulous.net] som jag tror både distribueras som Q3-mod (har iaf distribuerats som det) och som eget spel som eg. är ett paket med q3motorn och tremulous-filerna. Är det ett spel eller är det en mod? Är CS ett spel eller en mod? Det behöver ju trots allt en HL-motor för att köras?

Angående Dota kan man ju säga samma sak. Väldigt mycket är ändrat, tillräckligt mycket för att det skall vara en helt egen grej, och då skulle jag nog vilka kalla det ett spel ändå? Sen om det är" ett av de mest komplexa strategispelen", det kan jag inte uttala mig om då jag inte spelat det själv. tongue sticking out smiley
October 28, 2008 03:04PM
Visst, ja skulle kunna kalla de en mod, men egentligen är det bara en map... när det är självständigt, som t ex tremulous eller cs så kan ja gå me på att det är ett spel.
Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in